Rejsetidsgaranti

rejsetidsgaranti_logo

 

Rejser du med tog på kontantbilletter, klippekort eller rejsekort, yder Arriva rejsetidsgaranti, hvis dit tog er mere end 30 minutter forsinket.

Kompensation:

Erstatningsbillet:
Arriva giver dig mulighed for at få en erstatningsbillet (rejsetidsgarantibillet) til den rejse, som du blev forsinket på.

Rejsetidsgarantibilletten udstedes til den strækning, du blev forsinket på, og gælder for rejser i Arrivas tog - samt i DSB's tog i forbindelse med kombinerede rejser. Desuden kan der benyttes bus i omstigningsområdet ved afrejse- og ankomststationen.

Når du modtager rejsetidsgarantibilletten, skal du være opmærksom på, at den er gyldig i 6 måneder, og at du selv skal udfylde afrejsedatoen inden afgang. Rejsetidsgarantibilletten kan ikke tilbagebetales eller ombyttes.

Økonomisk kompensation:
Ønsker du ikke at modtage en erstatningsbillet til strækningen, kan du få økonomisk kompensation. Kompensationen udbetales efter følgende satser:

Forsinkelse

Kompensation

30-59 minutter

25 % af billetprisen

60-89 minutter

50 % af billetprisen

90-119 minutter

75 % af billetprisen

Over 120 minutter

100 % af billetprisen

Der udbetales ikke kompensation, hvis kompensationsbeløbet er under 25 kr.

Rejser du på togkort, kan du søge kompensation via Arriva Pendler Rejsetidsgaranti.

 

Ansøgning:

 

For at få kompensation, enten i form af rejsetidsgarantibillet eller økonomisk kompensation, skal du udfylde og indsende en rejsetidsgarantiblanket sammen med din billet, klippekort eller rejsekortdokumentation - gerne i kopi.

Du kan hente en folder med rejsetidsgarantiblanketten på din lokale Arriva station, eller downloade den.

button_laes_mere_her.

Skemaet kan udfyldes digitalt og printes. Husk at påføre din signatur nederst på blanketten.

Det udfyldte skema underskrives og indsendes sammen med billet eller klippekort til:

Arriva Tog
Drewsensvej 1
8600 Silkeborg
Rejsetidsgaranti

Mail:  Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Ansøgning og (kopi af) billet/klippekort eller rejsekortdokumentation skal indsendes til Arriva senest 1 måned efter den dag, hvor forsinkelsen fandt sted. Herefter behandler vi din henvendelse, og du hører senest fra os 10 arbejdsdage efter, at vi har modtaget din ansøgning. Ansøgninger, der modtages efter fristen på 1 måned, bliver ikke behandlet.

Særlige vilkår for rejsetidsgarantibillet

Der udstedes ikke rejsetidsgarantibillet til rejser, hvor der også indgår rejse med privatbaner - her ydes alene økonomisk kompensation, jf. ovenfor.

Retten til erstatningsbillet eller kompensation bortfalder, hvis du er blevet underrettet om forsinkelsen før køb af billetten, eller hvis forsinkelsen kunne være holdt under 30 minutter ved at omlægge rejsen via en anden forbindelse.

Rejsetidsgarantien gælder kun inden for Danmarks grænser og omfatter ikke rejser med Metroen eller med busser.

 Mixtur: Aarhus - Herning

Du er dækket af Mixtur Rejsegarantien, hvis du har foretaget et skift fra bus til tog eller tog til bus på en af togstationerne på strækningen mellem Aarhus og Herning. Læs mere om Mixtur Rejsetidsgaranti her.

 

 

235x163 rubrik-til-mitarriva

frontpage fribilletter